חמאס לוקח אחריות על השיגורים, שר הביטחון: אין כוונה להכיל את האירועים

מוטי סבן No Comments on חמאס לוקח אחריות על השיגורים, שר הביטחון: אין כוונה להכיל את האירועים

דןבר צה"ל בשיחה עם כתבים: אם הירי ימשך נגיב בכל העוצמה. לא סתם ראשי החמאס מתחבאים מהבוקר | חיסלנו מנהרה גדולה מאוד בהיקפה, חמאס איבד נכסים יקרים | חמאס והג'יאד האסלאמי לקחו אחריות משותפת על השיגורים היום | שר הביטחון אביגדור ליברמן: אין לנו שום כוונה להכיל את האירועים | שרים בקבינט מותחים ביקורת: אין ישיבת קבינט והמטרות שמופצצות ברמה בינונית | הירי לעוטף עזה נמשך

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס אומר היום (שלישי) בשיחה עם כתבים: חמאס לא יכל בהפגנות, במנהרות ובפיגועים, הוא הולך לירי תלול מסלול. דובר צה"ל ציין גם את תקיפות חיל האוויר: היום היה שלוש גלים של תקיפות וחיסול מנהרה חריגה בגודלה. לשאלה הגדולה, האם תימשך הלחימה, לא ברורה התשובה לדבריו: אין לנו כוונה לשתוק על הירי אם הירי ימשך נגיב בעוצמה.

דו"צ התייחס לאיכות התקיפות וציין: חמאס איבד נכסים יקרים והם יודעים את זה. לא סתם ראשי חמאס מתחבאים מאז שעות הבוקר כי הם מודיעים ליכולות של ישראל. כנראה שישראל העבירה מסר שהחיסולים על השולחן.

בתוך כך השלים צה"ל את סידור האוגדות הסדירות סביב רצועות עזה, אין כרגע קריאה לגיוס מילואים.

חמאס ואנשי הג'יאד האסלאמי: לקחו אחריות משותפת על האירועים היום, השיגורים תגובה על הרג המחבלים שלשום. דבר חסר תקדים כשלעצמו שחמאס לוקח אחריות על הפעילות.

חוסר השקט הגיע גם לקבינט: העיתונאי יואב קרקובסקי פרסם הערב: מספר שרים הביעו כעס על המטרות הריקות שצה"ל מפציץ ולא מעלה את רף התגובות: אלו יעדים בינונים ואין פגיעה של ממש בתשתיות הטרור, אמרו.

צילום פלאש 90

ובגזרת עוטף עזה אזעקות נשמעו הערב (שלישי) במספר יישובים, כל הנפילות היו בשטחים פתוחים. פיקוד העורף מוציא הודעה לתושבי העוטף: זמן הכניסה לממ"ד הוא כ-15 שניות, שימו לב להמצא בקרבת ממדי"ם, רק לאחר כ-10 דקות מהאזעקה ניתן לצאת מהממ"ד.

במהלך הערב פרסמו עיתונאים כי צה"ל מוכן להכיל את האירוע אם הירי יופסק, דבר שפורסם בסתירה גמורה לעמדת שר הביטחון, הערב אומר שר הביטחון אביגדור ליברמן: "אין לנו שום כוונה לעבור לסדר היום או להכיל את האירוע". בדבריו רמז ליבררמן כנראה שהתגובה הקשה של ישראל עוד לפנינו.

בהמשך לנפילות היום מפרסמת משטרת ישראל הנחיות ברורות לתושבים:

משטרת ישראל ממשיכה בהיערכות לאור המצב הביטחוני בדרום. כוחות רבים פרוסים ברחבי הערים דרוכים לכל תרחיש ובמטרה להגביר את תחושת ביטחון הציבור. לפני זמן קצר סיים מפקד המחוז הדרומי ניצב מוטי כהן הערכת מצב בה עמד מקרוב על ההיערכות המבצעית.

במשטרה חוזרים ומדגישים – ״אנו מבקשים מהציבור להימנע מסיכון עצמי מיותר ולא להתקרב לזירות ושרידי נפילות עוד בטרם נבדקו על ידי הגורמים המקצועיים במשטרת ישראל״.

במהלך היום עסקו שוטרי ולוחמי משטרת ישראל מהמחוז הדרומי במספר זירות אליהן הגיעו חבלני המשטרה המקצועיים בטיפול בפריטים, ושרידים של פריטי ירי, על מנת להסיר חשש וסיכון מאלו.

משטרת המחוז הדרומי פועלת בשיתוף פעולה מלא עם הרשויות והמועצות שבתחומה, גורמי צה"ל ובכלל זה פקע״ר. הציבור מתבקש להיות קשוב להנחיות ההתמגנות שניתנות על ידי פיקוד העורף ולהישמע לאלו – ״משמעת אזרחית״ – מצילה חיים.

WhatsApp Image 2018-05-29 at 20.03.58



0 תגובות